Preview

Izvestiya. Ferrous Metallurgy

Advanced search

CLASSIFICATION TASK FORMALIZATION, RECOGNITION AND COUNTERACTION OF INCIDENTS ON IT-SERVICES OPERATION STAGE

https://doi.org/10.17073/0368-0797-2013-12-34-38

Abstract

In the article the classification of IT-incidents and structure of mechanisms of processing of incidents (IT-processes) corresponding to it is described. The problems of synthesis of optimum mechanisms of processing of events, incidents, problems, recognitions of category of IT-incident are formulated. The functional structure of IT-processes operation management system is offered. 

About the Authors

V. V. Zimin
Сибирский государственный индустриальный университет
Russian Federation


S. M. Kulakov
Сибирский государственный индустриальный университет
Russian Federation


M. V. Purgina
Сибирский государственный индустриальный университет
Russian Federation


Р. С. Койнов
Сибирский государственный индустриальный университет
Russian Federation


References

1. OGC-ITIL V3-1 – Service Strateqy, TSO 2007. – 373 p.

2. OGC-ITIL V3-4 – Service Operation, TSO 2007. – 397 p.

3. Новиков Д.А. Теория управления организационными системами. – М.: МПСИ, 2005. – 584 с.

4. Зимин В.В., Кулаков С.М., Зимин А.В. // Изв. вуз. Черная металлургия. 2011. № 2. С. 47 – 53.

5. Зимин В.В., Кулаков С.М., Зимин А.В. // Системы управления и информационные технологии. 2012. № 2.1 (48). С. 198 – 202.


Review

For citations:


Zimin V.V., Kulakov S.M., Purgina M.V., Койнов Р.С. CLASSIFICATION TASK FORMALIZATION, RECOGNITION AND COUNTERACTION OF INCIDENTS ON IT-SERVICES OPERATION STAGE. Izvestiya. Ferrous Metallurgy. 2013;56(12):34-38. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/0368-0797-2013-12-34-38

Views: 584


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0368-0797 (Print)
ISSN 2410-2091 (Online)